Wednesday, January 14, 2009

aku ????ntah la...

ntah la aku ni tak reti nk hold on kt satu benda tu lama2...tgk je blog aku ni. dh kaler lain. suke la tgk org lain nye blog...siap kaler2 lg.heheheheh
maklumla aku ni kan bdk besar yg br nk blaja.

sejuk la dua tiga ari tok.ujan always2...siang mlm pagi ptg...nasib la kawasan umah aku x banjir. alhamdulillah...
tp aku kesian ngan kakak aku yg diam d serian....umah kenak banjir.hampir semua org kampung hilir pindah g dewan. kakak aku sik sempat pindah. air naik sampe pinggang jak. nasib la umah nenek aku ya 2 tingkat. semua brg d pindah ke atas.yg x bes nya kata kakak aku ada boyak bh(buaya kata org KL).cne ndak dtg nya boyak ya....iskh...iskh....dlm newspaper pn ada nampak umah serian...nampak atap jak la. tempat aku lepak2 tepi pdg bola nang sik nampak agik. tenggelam bh...tpt jetty @ tpt tgu bot pun dh tenggelam.

tok dh reda skit banjir d kuching/serian.jauh nya kuching/serian rasa nya mcm KL ke KLIA (pegi dan blk). umah nenek aku ya d jaga oleh my sister. anak angkat mak aku masa nya muda2 dolok. so bila mak kawen ngan bpk trus pindah pegi miri.kejap jak kakak aku ya tinggal d miri. sampe abis skolah then tinggal ngan nenek n datuk aku. datuk aku ninggal masa aku lom skolah n nenek aku ninggal masa aku senior year degree. SERIAN is my getaway place. sik perlu mk pikir apa2 bila ke serian. happy jak.


chopchop: bila la mk g serian agik....sampaikah hajat d hati utk bertemu dgn nya???heheheh

No comments: